Turismul se confruntă cu o situație fără precedent, însă hotelurile din Bulgaria au adoptat un set de măsuri de prevenție a răspândirii COVID-19, astfel încât să poată, în ciuda situației globale, să ofere oaspeților lor vacanțe plăcute și sigure. Hotelurile Berlin din Bulgaria au drept scop oferirea de servicii cât mai bune oaspeților săi, astfel încât aceștia să se bucure de un sejur cât mai plăcut, care să le depășească așteptările. În timpul pandemiei COVID-19, staff-ul este în permanență la curent cu recomandările privind limitarea răspândirii virusului. În acest sens, personalului hotelurilor îi este luată temperatura la intrarea în unitățile de cazare, cât și la terminarea programului, iar, dacă este cazul, și în timpul programului. În cazul în care există suspiciuni privind infectarea cu noul coronavirus, un medic va examina persoana în cauză. În zonele de lucru, în birourile angajaților și în spațiile comune se ține cont cu strictețe de recomandările privind distanțarea socială. De asemenea, aceste zone sunt dezinfectate în permanență.
Turiștii care călătoresc cu mașina personală, odată ajunși la destinație, sunt îndrumați către parcare și rugați sa aștepte la mașină până sunt invitați la recepție, dorindu-se astfel evitarea aglomerației. Cei care călătoresc cu autocarul, își vor aștepta rândul într-un loc special amenajat în aer liber. La intrarea în unitatea de cazare, turiștilor li se măsoară temperatura, fiind rugați să-și dezinfecteze mâine, în acest sens fiind prevăzute dispencere speciale. Pentru a evita aglomerația, la recepție au fost prevăzute stickere care să semnaleze distanța pe care persoanele trebuie să o mențină. Check-in-ul se face, în același timp, pentru maxim 2 turiști sau pentru o familie. Personalul de la recepție va purta echipament de protecție. După fiecare înregistrare, biroul recepției se dezinfectează. Cartelele de acces sunt, de asemenea, dezinfectante și se încurajează plata cu cardul. În lifturi au acces maxim 2 persoane sau o familie, iar după fiecare utilizare butoanele acestora sunt dezinfectate.
Va exista o comunicare permanentă între turiști și personalul recepției, oaspeții fiind rugați să citească panourile informative, să-și dezinfecteze regulat mâinile, iar în caz de temperatură sau observarea altor simptome, sunt rugați să sune la recepție, fără a părăsi camera. Personalul de la recepție va lua legătura cu un medic, care să consulte persoana în cauză. De asemenea, la recepția hotelului se află o trusă de prim ajutor, dotată cu măști, igienizant, termometru și mănuși de protecție. În caz de suspiciune de infectare cu noul coronavirus, turistul va fi izolat într-o cameră special pregătită în acest sens. Odată cu check-in-ul, turiștii vor trebui să completeze un formular în care oferă informații cu privire la starea de sănătate, aceștia oferindu-și consimțământul pentru ca lenjeriile și prosoapele să fie schimbate zilnic. Prosoapele și lenjeriile sunt spălate la o temperatură de minim 60ºC, iar pe lângă detergent, în ciclul de spălare se adaugă și dezinfectant. În ceea ce privește dezinfectarea camerelor, accent se pune pe dezinfectarea lămpilor, a întrerupătoare, a telefoanelor, a televizoarelor, a telecomenzi, perdelor, draperiilor, lenjeriilor, băilor, aparatelor de aer condiționat, birourilor, meselor, noptierelor, seifurilor, barurilor și mânerele ușilor și ferestrelor. După eliberarea camerelor, acestea vor fi igienizante și aerisite. Cât privește spațiile comune ale unităților de cazare, se pune accentul, în special, pe suprafețele care sunt frecvent atinse. La fel de bine igienizate sunt și băile. Spațiile comune sunt în permanență ventilate, astfel încât riscul de infectare să fie cât mai mic posibil. În toate zonele comune ale hotelurilor s-a reamenajat mobilierul, astfel încât distanțarea socială să fie cât mai facilă. Dispencere cu dezinfectant au fost plasate și la piscină, iar fiecare oaspete are obligația ca, înainte de intrarea în piscină, să-și dezinfecteze mâinile. Între șezlongurile de la piscină se păstrează o distanță de 3 metri, acestea fiind dezinfectate după fiecare turist.
Reamenajate au fost și zonele în care se servește masa, ținându-se cont de distanțarea socială. Bufetele sunt acoperite cu sticlă, iar preparatele sunt servite de către personalul hotelului. Mesele și scaunele din restaurant sunt dezinfectate după fiecare utilizare. Turiștii pot lua masa și la restaurantul à la carte, unde vor trebui să-și facă rezervare în prealabil.
Pentru a limita răspândirea noului coronavirus, Festa Hotels a angajat un expert, care să se asigure că regulile de protecție sunt eficient puse în practică. În hoteluri au fost dispuse panouri informative și semne privind distanțarea socială. În toate spațiile comune ale hotelului au fost dispuse dispencere cu dezinfectant. În același timp, staff-ul va fi echipat cu măști, mănuși și viziere, distanța socială respectându-se și în cazul angajaților hotelului. Starea de sănătate a personalului hotelului este monitorizată zilnic. Serviciul All Inclusive a fost adaptat în conformitate cu cerințele autorităților bulgare și a Organizației Mondiale a Sănătății.
Grifid Hotels a luat și el o serie de măsuri de protecție împotriva COVID-19, astfel încât oaspeții, personalul și partenerii săi să se simtă în siguranță. Personalul hotelului, în funcție de departament, va dispune de echipamente de protecție speciale. La recepția hotelurilor au fost prevăzute panouri de protecție. La fel ca în cazul celorlalte hoteluri, camere sunt dezinfectate, accentul fiind pus pe suprafețele cu care se intră frecvent în contact. Dezinfectate regulat sunt și spațiile comune ale hotelurilor, în special, butoanele lifturilor, băile și holurile. Pentru simplificarea procedurilor de dezinfectare, obiectele decorative din camere au fost pentru o perioadă înlăturate. Dispencere cu dezinfectant au fost dispuse în toate spațiile comune ale unităților de cazare. Mesele din restaurantele hotelurilor au fost dispuse conform distanțării sociale. Oaspeții vor putea consulta un meniu on-line. Cât privește zona de spa, turiștii vor avea nevoie de o programare prealabilă. Centrele spa, centrele fitness și piscinele vor fi special igienizante.
Hotel Marina Grand Beach pune sănătatea oaspeților săi pe primul loc. Astfel, la dispoziția turiștilor sunt puse dezinfectanți și geluri bacteriene, iar spațiile comune din cadrul hotelului și băile sunt igienizate din oră în oră. Pentru evitarea cât mai mult a contactului cu personalul hotelului, la recepție și bar au fost dispuse panouri de protecție din sticlă. Pe pardoseală au fost dispuse semnalizatoare, astfel încât să se fie mai facilă respectarea distanței sociale. La piscina hotelului, umbrelele și șezlongurile au fost dispuse la o distanță sigură unele de altele, aceste fiind dezinfectate după fiecare utilizare. Cât privește personalul hotelului, acestuia îi va fi luată temperatura în fiecare zi, la începutul programului. Uniformele și echipamentele personalului sunt spălate și dezinfectate la spălătoria hotelului. Hotelul a impus o serie de măsuri suplimentare și la bucătărie. Prin urmare, ustensilele sunt spălate în mașina se spălat vase, la temperaturi ridicate. În cadrul restaurantului, între mese se respectă o distanță considerabilă, iar tacâmurile sunt ambalate individual.